Jak wyrobić paszport dla zwierzęcia i kiedy to konieczne?

Paszport, podskórny czip oraz szczepienia przeciw wściekliźnie to tylko niektóre z obowiązków, jakie należy spełnić, wyjeżdżając z pupilem na wakacje.

Jak wyrobić paszport dla zwierzęcia i kiedy to konieczne?

Wyjazd poza granice naszego kraju ze zwierzęciem wiąże się z wyrobieniem dla niego paszportu. Dokument taki jest niezbędny dla psa, kota i fretki. Wydaje go lekarz weterynarii, który ma uprawnienia do wystawienia paszportu dla zwierząt. Paszport dla psa zawiera informację o jego rasie, datę urodzenia, płeć, umaszczenie, cechy szczególne, informacje dotycząca szczepień, odrobaczeń, dane właściciela. Dokument ten wydaje się jednorazowo, jednak musi być aktualizowany. Podczas wizyty nasz zwierzak zostanie zaczipowany, jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy, jest to procedura bezbolesna, podobna do szczepienia. Czip umieszcza się w okolicy karku pod skórą, będzie to numer identyfikacyjny. Gabinet weterynaryjny lek. wet. Andrzej Podleśny świadczy kompleksową usługę w zakresie wystawiania paszportów dla zwierząt, zakładanie mikrochipów oraz kompleksową opiekę w zakresie profilaktyki i leczenia zwierząt.

Dodatkowe wymagania przed wyjazdem z psem poza Unie Europejską

Paszport dla psa czy kota obowiązuje w Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Liechtensteinie, Szwajcarii, San Marino, Monako, Andorze oraz Watykanie. Natomiast w przypadku podróży do Szwecji, Norwegii Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Malty taki dokument nam nie wystarczy. Tam obowiązują dodatkowe badania, odrobaczenie z tasiemca oraz kleszczy na 24-godzinny przed wjazdem do danego kraju.  Wyjazd poza unię europejską wiąże się czasami z dodatkowymi wytycznymi, nie zawsze potrzebny jest paszport, a ważne jest szczepienie przeciw wściekliźnie wystawione na 30 dni przed przekroczeniem granicy.  Najlepszym wyjściem jest dokładne sprawdzenie, jakie wytyczne obowiązują w danym kraju. Niektóre kraje wymagają dodatkowych szczepień oraz odbycia kwarantanny, dlatego warto wcześniej zasięgnąć takich informacji.